معرفی هیات مدیره
تبليغات

کانال اطلاع رسانی اتحادیه

https://t.me/etehadiykhayatantolid

آمار کاربران

سه شنبه، 4 ارديبهشت ماه، 1403 129 بازدید ادامه

سه شنبه، 4 ارديبهشت ماه، 1403 132 بازدید ادامه

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت گفت: عرضه برندهای خارجی ثبت نشده و مدعی تولید در ایران قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، افسانه محرابی با بیان اینکه عرضه برندهای خارجی ثبت نشده و مدعی تولید در ایران قاچاق محسوب می‌شود، اظهار کرد: هیچ اطلاعاتی از برندهای خارجی که در ایران شعبه دارند و مدعی تولید در داخل هستند به ما ارائه نشده و از نگاه ما عرضه این برندها قاچاق است.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 1064 بازدید ادامه

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه‌های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد نیز توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، ابوالقاسم شیرازی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) گفت: ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق فرصتی برای به نمایش در آوردن توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی است لذا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برآیند توان بنگاه‌های کوچک و متوسط فعال در این حوزه است.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 1669 بازدید ادامه

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی زنجیره ارزش پوشاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی از تدوین و ابلاغ برنامه عملیاتی زنجیره ارزش پوشاک خبر داد و اظهار کرد: این برنامه ۴ راهبرد دارد. ساماندهی و توانمندسازی بنگاه‌های فعال و نیمه فعال، نشان‌سازی و توسعه بازارهای صادراتی، تکمیل و توسعه حلقه‌های های ارزش افزا در زنجیره تولید و فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق ۴ راهبرد برنامه عملیاتی زنجیره ارزش پوشاک است.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 1334 بازدید ادامه

اگرچه پوشاک خارجی به وفور در بازار وجود دارد اما طبق اعلام مسئولان، اغلب این محصولات تولیدات داخلی هستند که منقش به مارک و برچسب برند خارجی شده‌اند تا با تعداد و قیمت بالاتری فرش بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، «برندمداری خارجی» چالشی است که در ایران بنا به دلایلی همچون نامرغوب بودن بعضی از کالاهای ساخت داخل، پایین بودن تکنولوژی ساخت نسبت به موارد مشابه خارجی، عدم فرهنگ‌سازی، عدم تبلیغات مناسب، ناهماهنگی قیمت و قدرت خرید مردم و … اپیدمی شده است؛ به شکلی که در سطح جامعه اینگونه القا شده که جنس ایرانی بی کیفیت و جنس خارجی با کیفیت است.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 1545 بازدید ادامه

آتوسا رسولی می‌گوید که ناصرالدین شاه در سفرهای خود به اروپا با پوشاک زنان آنجا آشنا شد و بویژه از لباس بالرین‌ها خوشش آمد و این نوع پوشش را به ایران آورد و عاملی برای تغییر سریع لباس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قدمت پوشاک به اندازه طول حیات بشری است و از تنوع زیادی برخوردار است. پوشاک علاوه بر ارتباط با ویژگی‌های فردی، با وضعیت جامعه و امور سیاسی، فرهنگی و… آن مرتبط است و از آن تاثیر می‌پذیرد. آتوسا رسولی و فریبا آلادینی در کتاب «نشانه‌شناسی فرهنگی لباس زنان در دوره قاجار» به موضوع پوشاک زنان در عصر قاجار و علل تغییر و تحول آن پرداخته‌اند. این کتاب را انتشارات قلم شاملو با شمارگان هزار نسخه، ۲۰۰ صفحه و بهای ۸۵ هزار تومان منتشر کرده است. با آتوسا رسولی درباره این کتاب گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه آن را خواهید خواند. رسولی دکترای پژوهش هنر دارد و در دانشکده‌های مختلفی از جمله روزبهان ساری و دانشگاه آزاد به تدریس و پژوهش مشغول است.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 1147 بازدید ادامه

عضو اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک با بیان اینکه برخی به جای برداشتن موانع تولید، آن ها را پنهان کردند، گفت:اگر واقعا میزان قاچاق به یک سوم کاهش پیدا کرده است باید تغییری در اشتغال دیده می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید افتخاری امروز در نشست خبری اظهار داشت: قطعی بدون برنامه طولانی و مدت برق کمر تولید را می‌شکند. تولیدکننده نمی‌داند چه مدت زمانی برق ندارد. در چنین وضعیتی جهش تولید رخ نمی‌دهد و این موضوع یک چالش در صنعت است که نه تنها باعث کم شدن ساعات کاری بلکه باعث کاهش راندمان نیز می‌شود. در ماه گذشته بسیاری از واحدهای صنعتی پنج تا شش روز مشکل برق داشتند. از سال قبل می‌دانستیم که در موضوع برق به میزان ۱۵ هزار مگاوات مشکل داریم ولی وقتی در مورد آن فکری نکردیم به همین جا هم باید می‌رسیدیم، کدام کشور پیشرو در حوزه پوشاک مشکل برق دارد؟ اگر حتی برای خاموشی‌ها هم مدیریت صحیحی وجود داشت امکان برنامه‌ریزی بود. بسیاری از این مشکلات با تعامل قابل حل است اما متأسفانه صنعت تبدیل به آتش نشانی شده که هر روز باید یک آتش را خاموش کند.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 8620 بازدید ادامه

مدیرعامل یکی از تولیدی‌های پوشاک اسلامی گفت: حمایت دولت از تولیدکننده‌های پوشاک اسلامی می‌تواند راهکار مناسبی برای ثابت نگه داشتن قیمت محصولات اسلامی باشد.

مهسا فرزان مدیرعامل تولیدکننده پوشاک اسلامی در حاشیه نمایشگاه رمضانی کریمه به خبرنگار مهر گفت: محصولات ما پوشاک خانواده مسلمان است و اولیت ما برای شرکت در نمایشگاه‌ها لباس بانوان، بچگانه و مردانه است. طراحان لباس ما به فراخور پوشیده بودن پوشاک، انتخاب پارچه و مواد با کیفیت مناسب و قیمت مناسب‌تر سعی در تولید کالای مناسب و جلب مشتری کنیم.

يكشنبه، 14 آذر ماه، 1400 1490 بازدید ادامه

بنابر اعلام دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت نام تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از فردا آغاز می‌شود و یک میلیون واحد کسب و کار که توسط وزارت کار مشمول دریافت تسهیلات شناخته و به آنها پیامک ارسال شده است با مراجعه به سامانه کارا اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات ثبت خواهند کرد.

چهارشنبه، 24 ارديبهشت ماه، 1399 3092 بازدید ادامه