تاریخ : پنجشنبه، 18 خرداد ماه، 1396
موضوع : مالیات

بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده/ تعیین مالیات بر ارزش افزوده پیمانکاران پروژه های دولتی

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده با حضور رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد.

محمد مهدی مفتح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز سه شنبه(١٦ خرداد ماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار امروز کمیسیون بود که به همین منظور سیدکامل تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی نیز در کمیسیون حضور یافتند.



نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی و رای گیری کلیات لایحه مذکور در نشست هفته گذشته کمیسیون متبوعش، افزود: چند ماده به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده و کمیسیون پس از بررسی این مواد گزارش خود را به کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون اقتصادی ارائه می دهد.

مفتح ادامه داد: نخستین ماده که روز سه شنبه بررسی شد ماده ١٦ بود که این ماده به بحث پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پیمانکارانی که برای دستگاه های دولتی کار می کنند پرداخته است.

وی یادآور شد: براساس قوانین موجود سازمان امور مالیاتی از پیمانکارانی که پروژه های عمرانی دولتی را برعهده دارند مطالبه مالیات بر ارزش افزوده می کند، از طرفی پیمانکاران اظهار می کنند که از دولت و دستگاه های دولتی به دلیل مشکلات مالی صورت وضعیت خود را وصول نکرده اند، که مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون در جلسات آینده ادامه جزییات این لایحه را بررسی می کند، تا گزارش خود را به کمیسیون اقتصادی ارائه دهد و کمیسیون اقتصادی مجموع گزارش های کمیسیون های مختلف را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

لازم به ذکر است که همچنین اعضای هیئت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، در اجلاسیه دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نیز مشخص شدند.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/95/بررسی-جزییات-لایحه-مالیات-بر-ارزش-افزوده/-تعیین-مالیات-بر-ارزش-افزوده-پیمانکاران-پروژه-های-دولتی/