تاریخ : سه شنبه، 29 فروردين ماه، 1396
موضوع : اخبار

طرح تکاپو، رونق و توسعه ی کسب و کارهای سنتی

 رئیس اتاق اصناف مشهد اعلام کرد: این اتاق با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، اهدافی جدی در جهت دستیابی به افزایش نرخ اشتغال پایدار خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، محمود بنانژاد در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط فعلی تولید می تواند نقش بسزایی در افزایش نرخ اشتغال درجامعه داشته باشد و در این زمینه اتاق های اصناف نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.



بنانژاد  به برگزاری جلسه در خصوص اقتصاد مقاومتی با معاون رئیس جمهوری در مشهد اشاره کرد و گفت: طرح “تکاپو” از جمله موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد و مقرر گشت توسعه کسب و کار اشتغال پایدار به منظور استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی برای توسعه تولید در سطح خراسان رضوی و کشوربا محوریت وزارت کار و امور اجتماعی اجرایی شود.

بنانژاد یادآور شد: در راستای طرح تکاپو ۲۲ تفاهم نامه بین اتاق اصناف مشهد با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فنآوری، استانداری خراسان رضوی و شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در خصوص توسعه ی  کسب و کارهای سنتی و رونق آنها منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات از دیگر برنامه های اتاق اصناف مشهد است  که به صورت جدی در سال جاری دنبال می شود، ادامه داد: افزایش کیفیت کالاهای تولید شده در داخل کشور، تداوم صادرات، بررسی ویژگی های کشور مقصد، توجه ویژه به بسته بندی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه های خارجی از جمله برنامه هایی است که برای توسعه صادرات پیگیری می شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تاکید بر حمایت، حفاظت و حراست از سرمایه گذاران شهر مشهد به صورت ویژه ، ادامه داد: سرمایه گذارانی هستند که  با تمام مشکلات و موانع سرمایه گذاری نموده و در بخش تولید و یا توزیع ایجاد اشتغال کرده اند اما آنها علاوه بر مشکلات و موانعی همچون مالیات و بیمه با بخش عمده ای از موانع در حوزه شهرداری مواجه شده اند که متأسفانه شهرداری ها به جای اینکه به عنوان یک شهرداری کارآفرین در جهت کاهش این موانع اقدام کنند، می بینیم که در بخش هایی حتی عکس آن عمل کرده و موانعی را در راستای توسعه ی کسب و کار ایجاد کرده اند.

به گزارش رسیده از روابط عمومی اتاق اصناف مشهد ، وی یادآور شد: طرح ویژه نوروزی با ۲۰۰ بازرس متشکل از بازرسان اتاق و اتحادیه های صنفی در قالب ۱۰۰ اکیپ از ۲۰ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۲۰ فروردین سال جاری ادامه داشته و با توجه به ضرورت افزایش ساعات کاری بازرسان و افزایش پایگاههای بازرسی در سطح شهر، گشت های بازرسی به صورت شبانه روزی صورت پذیرفته است.

بنانژاد تصریح کرد: اتحادیه های شیرینی سازان، آجیل و خشکبار، گوشت قرمز و فروشندگان مرغ و ماهی ، نانوایان، رستوران داران، مهمان پذیرها، هتل و هتل آپارتمان داران، میوه و تره بارو بارفروشان در گشت های مشترک، همکاریهای چشمگیری را برای انجام بازرسی های مختلف انجام دادند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز ۲۵ هزار ۳۸۰ مورد بازرسی مستقیم انجام شده است، خاطرنشان کرد: تخلفات انجام شده به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۸۹ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۰۰ ریال برآورد شده است، ضمن اینکه در این ایام ۲۳۵ میلیون و ۸۴۵ هزار ریال نیز به مردم عودت شده است.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/69/طرح-تکاپو،-رونق-و-توسعه-ی-کسب-و-کارهای-سنتی/