تاریخ : دوشنبه، 28 فروردين ماه، 1396
موضوع : اخبار

قوانین بیمه و کار به نفع تولید و اشتغال نیست

نماینده اتاق اصناف ایران در تهران، شهرستان رباط کریم گفت: دغدغه اصلی واحدهای تولیدی کشور تامین امنیت محیط کسب وکار و حذف قوانین دست وپاگیر است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.

محمدرضا فهمیمی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: واحدهای تولیدی خواستار حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری و همچنین حمایت از کارفرما برای جذب نیرو و کاهش مالیات بخش تولید هستند.



وی بر لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای رونق بیشتر صنوف تولیدی شد و گفت: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی، مساله بیمه تامین اجتماعی است که در تمام دنیا هرچه کشورها پیشرفته تر می شوند ، میزان سهم کارگر و کارفرما بابت نرخ بیمه کاهش می یابد به طوری که  این سهم در برخی کشورها ۲ درصد است اما در کشور ما تامین اجتماعی ۳۰ درصد حق بیمه نیروی کار دریافت می کند.

فهیمی خواستار اصلاح قانون کار و بیمه تامین اجتماعی شد و افزود: قوانین پیچیده و سخت گیرانه بیمه تامین اجتماعی نیاز به اصلاح دارد . قانون فعلی باعث شده تا کارفرما انگیزه ای برای جذب کارگر نداشته باشد؛ مواردی وجود داشته که کارگر بعد از یک سال کار از کارفرما شکایت می‌کند و کارفرما را دچار دردسرهای زیادی می کند.

وی با بیان اینکه با این قوانین تولید رونق پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته ، سهم بیمه کارفرما و کارگر را دولت پرداخت می کند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم که این سهم اصلاح شود.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/67/قوانین-بیمه-و-کار-به-نفع-تولید-و-اشتغال-نیست/