تاریخ : سه شنبه، 10 اسفند ماه، 1395
موضوع : اخبار

رویکرد مجلس شورای اسلامی در زمینه کسب و کار مثبت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس در خصوص کسب وکار رویکردی مثبت است اما مساله اصلی تعدد قوانین است که به نفع کشور نیست.



محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: در کشورهای اروپایی هر ۶ ماه دوبار جلسه علنی مجلس برگزار می شود و در ایران هر هفته سه بار جلسه علنی داریم و نمایندگان مرتبط درگیر تصویب قوانین هستند و قانون جدید وضع می‌کنند و یا الحاقیه و اصلاحیه به آن می افزایند و این به خاطر آن است که کار کارشناسی درست بر مساله قوانین صورت نمی‌گیرد.
بیگلری اظهار کرد: بیشتر مراجعینی که از حوزه انتخابیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراجعه می‌کنند بیشترین دغدغه ای که دارند مساله بیکاری است و این مهم باید در اولویت برنامه های دولت قرار بگیرد و مجلس نیز باید قوانینی که دست و پاگیر هستند و مانع از انجام کسب وکار می شوند را حذف یا اصلاح نماید.
وی افزود: به دلیل تعدد قوانین زیاد در اکثر زمینه ها قانون مرتبط داریم و باید به جایی برسیم که قانون کارشناسی شده و کلی تصویب کنیم تا دیگر نیازی به بازنگری قوانین نداشته باشیم.
بیگلری همچنین تاکید کرد: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی  زمانی که قانونی در حال بررسی است باید تلفن های همراه نمایندگان قطع باشد تا نمایندگان مجلس حواسشان به قانونی که تصویب می‌کنند باشد و بی توجهی نمایندگان به دلیل صحبت با تلفن همراه در بررسی قانون در مجلس شورای اسلامی باعث شده تا قوانینی که تصویب می‌کنیم کیفیت نداشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بنده به شخصه ارزش زیادی برای اصناف قایل هستم، اظهار کرد: تشکل های صنفی نیز باید مانند یک وزارت خانه در نظر گرفته شوند و در برنامه های ضروری نماینده داشته باشند و بر مجلس هم واجب است که حمایت های لازم را از تشکل های صنفی داشته باشد.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/45/رویکرد-مجلس-شورای-اسلامی-در-زمینه-کسب-و-کار-مثبت-است/