تاریخ : شنبه، 7 اسفند ماه، 1395
موضوع : اخبار

نایب رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک مشهد:قاچاق کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است

نایب رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک مشهد در گفتگو با «دنیای اقتصاد» به کاهش تولید پوشاک توسط تولیدکنندگان داخلی اشاره و اظهار میکند: انبوه کالاهای قاچاق که از مسیرهای قانونی و غیرقانونی وارد کشور میشوند، کمر تولیدکننده داخلی را شکسته است.



محسن مرادی به این نکته هم اشاره میکند که حدود 600 واحد از 1700 واحد صنفی تولید پوشاک مشهد تعطیل شده و در حال حاضر حدود 1100 واحد آنها فعالیت می‌کند و میافزاید: علاوه بر این، تولیدکننده داخلی به هیچ عنوان مورد حمایت قرار نمیگیرد و از هر طرف سازمانهای مربوطه از جمله دارایی تحت فشار است.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت تمامشده تولید در داخل کشور، خاطرنشان میکند: تسهیلاتی هم که ممکن است با دشواریهای بسیار در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، نرخ سود بالایی دارد که اگرچه در ظاهر گفته میشود این نرخ 18 درصد است اما در عمل به حدود 30 درصد هم میرسد و این در حالی است که حاشیه سود تولیدکننده در حدی نیست که بتواند این میزان سود بانکی را پرداخت کند.

عرضه پوشاک داخلی با برند خارجی

نایب رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک مشهد معتقد است: تولیدکنندگان داخلی نه تنها توان تولید کالا برای برطرف کردن نیاز داخل کشور را دارند بلکه کالاهای تولیدشده داخلی میتواند به کشورهای خارجی صادر شود؛ بخشی از پوشاکی که در داخل کشور با نام برندهای خارجی عرضه میشود، در واقع تولید داخل است اما به دلیل این که برخی مردم به مصرف کالای خارجی گرایش دارند، سودجویان این کالاها را با نام برندهای خارجی و با قیمتهای بسیار بالاتر در بازار داخلی عرضه می‏کنند و به فروش میرسانند.

مرادی تأکید میکند: برای رفع مشکلات و رونق دوباره تولید در حوزه پوشاک داخلی باید تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا توان بازپرداخت آن را داشته باشند؛ همچنین تولیدکننده باید مورد حمایت قرار گیرد؛ از طرفی باید درهای ورود کشور به روی پوشاک قاچاق بسته و از واردات کالای قاچاق جلوگیری شود.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/43/نایب-رئیس-اتحادیه-خیاطان-و-تولیدکنندگان-پوشاک-مشهد:قاچاق--کمر-تولیدکننده-داخلی-را-شکسته-است/