تاریخ : دوشنبه، 29 مهر ماه، 1398
موضوع : اخبار

طرح تسهیم وجوه در راستای شفاف سازی و تامین منابع مالی اتاق های اصناف موثر خواهد بود

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه طرح تسهیم وجوه یک بحث تامین منابع مالی برای اتاق های اصناف است، گفت: طرح تسهیم وجوه در راستای شفاف سازی و تامین منابع مالی اتاق های اصناف موثر خواهد بود.



به گزارش خبرنگار اصناف ایران محمود بنانژاد در نشست هم اندیشی طرح تسهیم وجوه که با حضور خانم نجفی کارشناس مرکز اصناف وامور بازرگانان و مهندس نوریان مدیر مالی اتاق اصناف ایران به صورت وب کنفراس با روسای اتاق های اصناف کشور پیرامون بررسی مشکلات و ابهامات موجود در طرح تسهیم برگزار شد، اظهار کرد: اتاق های اصناف باید کمک شایانی را در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تسهیم وجوه داشته باشند تا بتوانیم با همکاری و همیاری اتاق اها ایرداها و نقایص موجود در طرح را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: تا قبل از اجرای طرح تسهیم وجوه اتحادیه های صنفی برای دریافت مبلغ ۲۰ درصد سهم اتحادیه از صدور پروانه های کسب با مشکلات عدیده ای همراه بودند که خوشبختانه با اجرای طرح تسهیم وجه این مشکلات به حداقل رسیده و این طرح میتواند کمک موثری در بحث تامین منابع مالی اتاق ها و شفاف سازی داشته باشد و اجرای این طرح یکی از الزمات اتاق های اصناف کشور می باشد.
مهندس بنانژاد با بیان اینکه اجرای هر طرح یا سامانه ای قطعا در گام نخست با ایرادهایی همراه است، تاکید کرد: برخی از ایرادها به سیستم طرح تسهیم وجوه برنمی‌گردد، بلکه بخشی از مشکلات به عملکرد اتحادیه ها و مسدود شدن حساب های شبا و عدم همکاری بانک های عامل و اشتباه بودن برخی از شماره حساب ها می باشد و باید اطلاعات درست به سیستم داد تا بازخورد درست را بتوانیم داشته باشیم.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه این جلسه پیرامون حل مشکلات و مسائل موجود در طرح تسهیم می باشد، اظهار کرد: از مدیران اتاق های اصناف سراسر کشور می خواهیم تا کمک های لازم را برای رفع اشکالات طرح داشته باشند تا بتوانیم با همکاری استانها بخش های دیگر این طرح را نیز اجرایی کنیم و در حال حاضر طرح تسهیم وجوه در بخش صدور پروانه های کسب فعال است و هنوز بخش های دیگر مانند تمدید و … فعال نشده که قطعا بعد از رفع ایرادات بخش اول اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: متقاضیان ورود به سیستم باید از سامانه G4B استفاده کنند و هر متقاضی در هر نقطه ای از کشور که باشد باید از این سامانه برای ورود استفاده کنند و استفاده از این سامانه باعث شده تا فقط اتحادیه های صنفی می توانند پروانه کسب را صادر کنند و دستگاه دیگری اجازه صدور پروانه کسب را ندارد و سامانه ایرانیان اصناف نیز برای وجوه واریز شده فاکتور صادر می کند و اتاق های اصناف می توانند اسناد مالی ثبت کنند .
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از روسای اتاق های اصناف کشور خواست و تا ایردات و مشکلاتی که در سیستم طرح تسهیم وجوه با آن مواجه هستند را به صورت مکتوب برای اتاق اصناف ایران ارسال کنند .




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/332/طرح-تسهیم-وجوه-در-راستای-شفاف-سازی-و-تامین-منابع-مالی-اتاق-های-اصناف-موثر-خواهد-بود/