تاریخ : دوشنبه، 29 مهر ماه، 1398
موضوع : اخبار

نقش اصناف در اقتصاد و نظام تولید کشور اهمیت دارد

نماینده اتاق اصناف ایران در استان کردستان، شهرستان دیواندره گفت: بنگاه‌های کوچک نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور دارند و اصناف واسطه بین تولید، توزیع و مصرف هستند.
هادی فلاحی در گفت وگو با خبرنگار اصناف ایران با بیان اینکه اصناف با توجه به گستره جمعیتی که دارند، نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند، افزود: این جایگاه باید بیش از پیش تقویت شود و بها دادن به تولید داخلی در عرصه صنفی باید مورد توجه جامعه و مسئولان قرار بگیرد.



وی با بیان اینکه تولید داخلی یک کشور ارزش محسوب می شود، تصریح کرد: رشد و ارتقای تولید داخلی را باید جدی گرفت و با حمایت از اصناف و کارگاههای تولیدی صنفی تولید داخلی را باید گسترش داد و زمینه را برای رشد و توسعه تولیدات ایرانی فراهم کرد.
فلاحی با بیان اینکه اصناف در زمره واحدهای کوچک و متوسط محسوب می‌شوند، اظهار کرد: اشتغالی که واحدهای صنفی ایجاد می‌کنند، پایدار است و با توجه به لزوم ایجاد اشتغال پایدار اصناف همواره ایجادکننده اشتغال در کشور بوده‌اند.
وی اظهار کرد: تشکل ها و واحدهای صنفی می‌توانند به ثبات اقتصادی کمک کنند و اتاق اصناف ایران نیز باید برنامه کاربردی برای توانمندسازی اصناف و اعتمادسازی مردم ارائه دهد تا از یک سو با تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی به عرصه تولید با کیفیت و از سوی دیگر جلب اعتماد عمومی به تولیدات ایرانی متناسب با ذائقه مردم در حوزه بازار و بنگاه‌های کوچک نقش موثری را ایفا کرد.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/330/نقش-اصناف-در-اقتصاد-و-نظام-تولید-کشور-اهمیت-دارد/