تاریخ : چهارشنبه، 4 ارديبهشت ماه، 1398
موضوع : اخبار

هدایت سرمایه‌ مردم به سوی تولید/ نگاه ویژه به صنعت نساجی و پوشاک

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه برنامه ما برای سال ۹۸ در ۷ محور و در حدود ۳۵ پروژه تعریف شده است، گفت: نگاه ویژه ای به صنعت نساجی و پوشاک و لوازم خانگی شده است.به گزارش مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی اظهار داشت: فرایند تولید متشکل از صدها پارامتر است که همه این مؤلفه‌ها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست.



وی افزود: از نگاه ما ۵ رده و سطح برای رونق تولید دارای وظایف و الزاماتی هستند و همه دستگاه‌ها باید مبنای تصمیم گیری خود را تولید قرار دهند.

وی گفت: اگر مسئول یک دستگاه در یک تصمیم دچار پارادوکس شد، باید آن تصمیمی را بگیرد که به نفع تولید است.

زرندی تاکید کرد: اگر مثل گذشته به تولید نگاه کنیم اتفاق خاصی در کشور نخواهد افتاد لذا باید رویکرد همه نهادها و دستگاه‌ها و خصوصاً رسانه‌ها نسبت به تولید تغییر کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از موضوعات مهمی که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند این است که در کنار همه مشکلات، سختی‌ها و موانع، شاهد موفقیت‌ها در همین ایام سخت هستیم.

وی تصریح کرد: نباید فقط جنبه‌های منفی را در جامعه منتشر کرد و یاس و ناامیدی را گسترش داد بلکه در کنار همه نقدها باید موفقیت‌ها را هم به مردم اطلاع داد.

زرندی گفت: در کنار مشکلاتی که تحریم برای کشور به وجود آورده است فرصت‌هایی هم برای تولید ایجاد شده و صنایعی مثل نساجی به دلیل کاهش واردات و قاچاق، توانسته‌اند در این شرایط به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اظهار داشت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ تدوین شده و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

وی افزود: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌ها در سال رونق تولید، مطالبه گری از دستگاه‌های مختلف است که چقدر در راستای حمایت از تولید گام برداشته‌اند.

زرندی گفت: برنامه سال ۹۸ در ۷ محور و در حدود ۳۵ پروژه تعریف شده و تعدادی نیز موارد پیگیری از سایر دستگاه‌ها تعریف شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: نگاه ویژه ای به صنعت نساجی و پوشاک و لوازم خانگی با توجه به مزیت‌های آن، شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه ما در سال ۹۸ افزایش صادرات به کشورهای همسایه است و باید از این فرصت برای تأمین بازار تولیدات کشور استفاده کنیم.

زرندی گفت: هدایت سرمایه‌های مردم به سوی تولید از اقداماتی است که برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/307/هدایت-سرمایه‌-مردم-به-سوی-تولید/-نگاه-ویژه-به-صنعت-نساجی-و-پوشاک/