تاریخ : شنبه، 5 اسفند ماه، 1396
موضوع : اخبار

دبیر کل اتاق اصناف ایران: عید امسال، بازار آرامی خواهیم داشت

دبیرکل اتاق اصناف ایران درمورد اقداماتی که برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در روزهای پایانی سال و منتهی به عید انجام خواهد شد،  گفت: «معمولا در ایام پایانی سال دستگاه‌های متولی نسبت به تامین اقلام مورد نیاز، خصوصا اقلامی که در این زمان پر مصرف هستند اقدام می‌کنند. از طرفی در ستاد تنظیم بازار تمهیدات لازم و مورد نظر در مورد مباحثی چون تامین اقلام اساسی دیده شده است. همچنین واحدهای صنفی هر ساله تشدید بازرسی خواهند داشت و بحث مانورهای پایان سال به اتاق‌ها ابلاغ شده است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی عوض پور با بیان اینکه تلاش شده تا مردم با کمبود اقلام مورد نیاز و نوسانات  قیمت‌ها مواجه نباشند، با اشاره به ظرفیت تولید داخلی در راستای دسترسی آسان مردم به کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال افزود: یکی از مباحثی که امسال تاکید بیشتری روی آن داریم، بحث تامین اقلام از منابع داخلی است که جلسات مستمری هم برای رسیدن به این مهم داشته‌ایم. در حال حاضر ظرفیت تولید داخلی درمورد اقلام اساسی بسیار خوب بوده و مواردی چون پوشاک و مواد غذایی دیده شده است به طوری که شب عید امسال، بازار خوب و آرامی خواهیم داشت.

وی درباره نحوه رسیدگی به شکایت‌های مردمی و بازرسی توسط اتاق های اصناف و دیگر ارگان‌های مسئول گفت: «درمورد بازار هم سیاست کلی اتاق‌ها، شکایت محوری است. به این معنی که بر اساس شکایت مصرف‌کننده، رسیدگی می‌شود، اما در این ایام به دلیل حساسیت، بازرسی‌های دوره‌ای خواهیم داشت که توسط بازرسان اتحادیه، سازمان صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف انجام خواهد شد.

عوض پور در پایان گفت: باید به این نکته اشاره کنم که با حداکثر امکانات در سیستم بازرسی ونظارت، کنترل بر روی قیمت ها در بازار خواهیم داشت.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/291/دبیر-کل-اتاق-اصناف-ایران:-عید-امسال،-بازار-آرامی-خواهیم-داشت/