تاریخ : شنبه، 28 بهمن ماه، 1396
موضوع : اخبار

اصناف باید به حوزه تجارت خارجی وارد شوند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه یکی از نقص های ما ورود نکردن اصناف به  بحث تجارت خارجی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حیدری بعدازظهر یکشنبه در جلسه هم اندیشی تعاملات اقتصادی اتاق اصناف مشهد و اتاق پیشه وران هرات افغانستان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد اظهار کرد: یکی از نقص های جدی ما این بود که اصناف را وارد تجارت های خارجی نکرده ایم اما با توجه به فرصت ایجاد شده ما و همکارانمان آماده ارائه خدمات به دوستان خود در هرات هستیم.



وی افزود: مبادلات تجاری علاوه بر منافع مالی از منظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است.پیشنهاد ما این است که در پایان این نشست اقدامات اجرایی صورت گیرد. همچنین توجه به مبادلات خرد با توجه به نزدیکی کشور افغانستان به ایران و کاهش هزینه ها می توانند در تامین منافع کشور تاثیر گذار باشند. 

وضعیت مرز دوغارون مناسب نیست

رییس اتاق اصناف مشهد نیز در ادامه گفت: متاسفانه امروز وضعیت مرز دوغارون به عنوان منشا بسیاری از مبادلات کشور تاسف برانگیز است و این مرز باید از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری اصلاح شود. 

محمود بنانژاد افزود: ایرانیان همواره در موقعیت های مختلف در کنار برادران دینی خود در افغانستان بوده اند و برای رفع معضلات این کشور تلاش کرده اند. امروز شاهد این هستیم که افغانستان به سمت سازندگی می رود و با توجه به مراودات تجاری که میان ایران و افغانستان وجود دارد ما را به انجام کارهای مشترک میان دو کشور تشویق می کند. 

رییس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: بنابراین این جلسه هم اندیشی را با هدف برنامه ریزی فعالیت های آینده دو کشور برگزار کردیم که شناسایی ظرفیت های دو طرف برای سرمایه گذاری و مبادلات تجاری و اینکه اصناف در بحث خدمات فنی به یکدیگر کمک کنند از جمله این اهداف بلند مدت است.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/288/اصناف-باید-به-حوزه-تجارت-خارجی-وارد-شوند/