تاریخ : سه شنبه، 26 دي ماه، 1396
موضوع : اخبار

برگزاری نمایشگاه‌های قانونی موجب احیای بازار می‌شود

رئیس اتاق اصناف مشهد معتقد است: «نمایشگاه های بهاره برخلاف اینکه به نظر می رسد به بازار لطمه می زنند، در صورتی که به صورت قانونی و دارای مجوز اتاق های اصناف باشد، موجب احیای بازار و توجه مردم به واحدهای صنفی می شود.»



محمود بنانژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، در مورد برگزاری نمایشگاه های بهاره می گوید: «نمایشگاه های موقتی که در فصل های مختلف چون بهار و پاییز برگزار می شوند، نقطه قوتی برای راه افتادن دوباره بازار و بیدار شدن واحدهای صنفی پس از رکودی است ماه هاست گرفتارش شده است.

به اعتقاد بنانژاد، در واقع تبلیغات گسترده در سطح شهر  و شور و نشاطی که برای خرید روزهای قبل از عید نوروز توسط برگزاری این نمایشگاه ها در شهر حاکم می شود اتفاق مثبتی است و به بازار کمک می کند. مردم در حالت طبیعی شاید به فکر خرید و تکاپوی گشت زنی در بازار نباشند اما تبلیغات و برگزاری نمایشگاه به این موضوع کمک می کند. به نظرم نمایشگاه های بهاره مانند زنگی هستند که آمدن نوروز را خبر می دهند.»

او در ادامه می گوید: «سال گذشته نمایشگاه های بهاره و پاییزه را در شهر مشهد برگزار کردیم و اتفاقا با مخالفت‌هایی هم مواجه شدیم اما نتیجه آن مثبت و به نفع بازار تمام شد. در حال حاضر وبه دلیل قدرت خرید پایین و رقابت واحدهای صنفی، فروشندگان تخفیف های زیادی به خریداران می دهند و قیمت هایشان را تا سطح قابل توجهی پایین می آورند تا بتوانند مشتری را جذب و نقدینگی خود را بالا ببرند. با این شرایط، قیمت کالاها در نمایشگاه های بهاره بالاتر است و اتفاقا بسیاری از مردم اجناس را در این نمایشگاه ها انتخاب می کنند اما برای خرید آن به واحدهای صنفی مراجعه می کنند.»

بنانژاد در پایان با اشاره به کمک نمایشگاه های بهاره به واحدهای صنفی می گوید: «نباید این نکته را فراموش کرد که واحدهای صنفی اجناسی دارند که در طول سال به دلایل مختلفی فروخته نشده است. نمایشگاه های بهاره فرصتی است که کسبه اجناس را به کسانی که دنبال آن کالای خاص هستند، بفروشند.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/261/برگزاری-نمایشگاه‌های-قانونی-موجب-احیای-بازار-می‌شود/