تاریخ : چهارشنبه، 24 آبان ماه، 1396
موضوع : اخبار

کمکهای اصناف برتهیه کانکس وساخت خانه بهداشت متمرکزشود

بر اساس گفت و گوی شب گذشته آقای علی فاضلی رییس  اتاق اصناف ایران با دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد کمک های مردمی اصناف و بازاریان کشور به زلزله زدگان استان کرمانشاه ، بر تهیه کانکس های بهداشتی و ساخت خانه های بهداشت متمرکز شود.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، فاضلی گفت: براساس اعلام وزیر بهداشت، چادر، مواد غذایی ، پتو و لباس از سوي مردم نوع دوست تهیه و در مسیر ارسال است اما به دلیل تخریب بيمارستان ها و  مراکز بهداشتی ، منطقه به شدت نیازمند این امکانات است.

فاضلی از اتاق هاي اصناف و اتحادیه هاي صنفي سراسر كشور خواست تا نسبت به تامین موارد ذکر شده همت کنند و با نام اتاق اصناف يا اتحادیه هاي صنفي خود خانه بهداشت ایجاد نمایند.

وی گفت: براساس تاکید وزیر بهداشت، مناطق زلزله زده کرمانشاه  به ۱۰۰خانه بهداشت نیازمند است و ساخت هر خانه بهداشت حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

فاضلی افزود: برای ساماندهی امور بهداشتی حادثه دیدگان نیز به ۳۰ کانکس نیاز فوري است که قیمت هر کانکس ۸ میلیون تومان برآورد شده است.

رییس اتاق اصناف ایران از تشکل های صنفی و خیرین اصناف و بازار ایران خواست تا نسبت به تامین تمام یا بخشی از این نياز اساسی اقدام نمایند و خرید اقلام مصرفی را به دیگر اقشار مردم واگذار کنند.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت و گو از ورود مسئولانه اصناف برای کمک های انسان دوستانه به زلزله زدگان تشکر و اظهار کرد : بازار و اصناف همیشه در دستگیری و کمک به مردم در مواقع اضطراری پیشتاز بوده اند.

وی افزود: بحران ها و حوادث اینگونه ای جز با ورود دلسوزانه آحاد مردم  حل  نمی شود و تشكل هاي صنفي سبقه حضور فراگیر و درخشان را در این موارد در کارنامه خود ثبت و ضبط دارد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی ۷ و ۳ دهم ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه جاری استان های غربی کشورمان را لرزاند.

مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی ۴۵.۹، عرض جغرافیایی ۳۴.۸۴ و عمق ۱۱ کیلومتری زمین بوده است.

این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، ۲۵ کیلومتری تازه آباد، ۳۷ کیلومتری باینگان، ۱۱۲ کیلومتری سنندج و ۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه روی داده است.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/221/کمکهای-اصناف-برتهیه-کانکس-وساخت-خانه-بهداشت-متمرکزشود/