تاریخ : سه شنبه، 9 آبان ماه، 1396
موضوع : مالیات

کاهش فرار مالیاتی با نصب صندوق مکانیزه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نصب صندوق های مکانیزه باعث شفاف سازی و همچنین کاهش فرار مالیاتی خواهد شد.غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: استفاده از صندوق مکانیزه در سیستم گردش پولی کشور در مراکز تجاری و بازار کامل نیست . سازمان امور مالیاتی اقداماتی را در این خصوص انجام داده که کافی نیست و نیاز به پوشش کافی و جامع دارد.



وی تصریح کرد: در حال حاضر چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد فرار مالیاتی را در کشور شاهد هستیم و قطعا با نصب کامل صندوق های مکانیزه شاهد کاهش فرار مالیاتی خواهیم بود.

تاجگردون با بیان اینکه مالیات به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت محسوب می شود، گفت: با نصب پوزهای جدید در فروشگاه‌ها و پرداخت به موقع مالیات توسط مودیان، گامی در شفافیت درآمدهای مالیاتی کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در کشور نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد که این امر مستلزم همکاری دولت و بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد بازارهای ثانویه راهکار دیگری برای توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور است ضمن اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز موجب فراهم شدن بسترهای فرصت های سرمایه گذاری در کشور می شود.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/199/کاهش-فرار-مالیاتی-با-نصب-صندوق-مکانیزه/