تاریخ : شنبه، 21 مرداد ماه، 1396
موضوع : اخبار

ایجاد رقابت ناسالم با ورود اتباع بیگانه به بنگاه های خرد و کوچک

میز گرد اصناف با موضوع بسته های اشتغال و حمایت از تولید با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد، جمعی از رؤسای اتحادیه های صنفی و نخبگان اصناف در سالن جلسات اتاق اصناف مشهد برگزار شد.



محمود بنانژادمشهدی رئیس اتاق اصناف مشهد در این جلسه با اشاره به بحث توسعه ی تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مشهد اظهار داشت: در سال ۹۶ اتاق اصناف مشهد برنامه های ویژه ای در راستای ایجاد شرایط مساعد برای توسعه ی واحدهای صنفی تولیدی و خدمات فنی در سطح شهر و استان دارد .

وی با اشاره به مسائل و مشکلات متعدد اصناف در بخش های مختلف ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنفی تولیدی، خرد و کوچک بوده و اتباع بیگانه نه به عنوان سرمایه گذار و یا مدیریت های کلان بلکه در حد واحدهای خرد و کوچک  به راحتی وارد بازار کار شده و رقابتهای ناسالمی را دراین بخش ایجاد کرده اند.

بنانژاد با تأکید بر نوسازی و بهسازی دستگاههای صنوف تولیدی گفت: بالابودن تعرفه های گمرکی مانع بزرگی بر سر راه تولیدکنندگان در راستای ورود ماشین آلات بود که معافیت های گمرکی جهت تسهیل این امر قرار داده شده که باید تشریح شود تا واحدهای تولیدی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد نداشتن امکان رقابت با کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت خارجی را یکی دیگر از موانع رونق کسب و کار عنوان کرد و افزود: طی چند سال اخیر این کالاهای بی کیفیت با تعرفه های پایین وارد بازار شده اند که متأسفانه تولیدات با کیفیت شهر، استان و کشورمان در رقابت قیمت با آنها دچار مشکل شده اند و بعضاً از گردونه بازار خارج شده اند.

بنانژاد گفت: نرخ تسهیلات ۱۸ درصدی، توجیهی برای توسعه تولیدی و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش را نداشته و در این راستا ایجاد بستری برای استفاده از ظرفیت تبصره (۱۸) بودجه سال۹۶ می تواند به کمک تولید بیانجامد.

وی در ادامه با ارائه راهکارهایی برای حمایت از تولید کننده در ایجاد اشتغال گفت: ایجاد شهرکها و خوشه های صنفی، می تواند بسیاری از مسایل را در حمایت از تولید حل و فصل کند که البته این حمایت ها در بحث اجاره، قیمت تمام شده، مالکیت و … تأثیرگذار است.

رئیس اتاق اصناف مشهد برگزاری کلاس های آموزشی برای افراد غیر متخصص، آموزش برای شناسایی بازارهای هدف و دریافت تسهیلات، درجه بندی کارگاهها نسبت به تولید و الگوی نرخگذاری، اهدای تسهیلات بانکی ارزان قیمت، اصلاح رسته های مشمول کمک دولت و… را از دیگر موارد راهکارهای حمایت از تولید بنگاههای خرد، برشمرد.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/171/ایجاد-رقابت-ناسالم-با-ورود-اتباع-بیگانه-به-بنگاه-های-خرد-و-کوچک/