تاریخ : چهارشنبه، 18 مرداد ماه، 1396
موضوع : مالیات

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع اصناف، کارآفرینان و دولت است

رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده در سه سال اخیر مشکلات فراوانی را برای اصناف ایجاد کرده و ساختار این قانون باید سریعتر بررسی و اصلاح شود .



به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز دوشنبه در همایش روسای اتحادیه های آهن فروشان سراسر کشور افزود: قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده منجر به ایجاد ناهماهنگی هایی در برخی از اتحادیه های کشور از جمله اتحادیه آهن فروشان شده  است.

وی تصریح کرد: مشکل اینجاست که در این قانون مالیات در چند مرحله دریافت می شود که منجر به سوء برداشت هایی شده است. اتاق اصنفا برای اصلاح این قانون تلاش های زیادی کرده و اکنون اصلاحات پیشنهادی به مجلس ارائه شده است.  قانون مالیات بر ارزش افزوده فعلی مشکلات اساسی در مرحله اجرا دارد و باید اصلاحات آن با همراهی مجلس و دولت  برای اتمام مشکلات اتحادیه ها به تصویب برسد.

فاضلی اظهار کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد که امیدواریم با تصویب و نهایی کردن این قانون، مشکلات اصناف و کارآفرینان مرتفع شود ضمن اینکه اصلاح آن به بحث شفاف سازی و افزایش بودجه عمومی دولت کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات اصلی قانون فعلی این است که مالیات هم از مواد اولیه ، هم از واردات و هم از سرمایه دریافت می شود که منطقی و قابل قبول نیست. به عنوان نمونه طلا یک کالای سرمایه ای است و نباید از سرمایه  مالیات دریافت شود.

فاضلی با بیان اینکه اصناف با پرداخت مالیات حقه مخالفتی ندارند، گفت: اگر اصلاح ساختار مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار نگیرد، منجر به فرار سرمایه ها خواهد شد و اصلاحیه این قانون به زودی از مجلس به دولت برای بررسی و کارشناسی های بیشتر ارجاع داده خواهد شد .

به گفته وی اصلاح ساختار این قانون منجر به تقویت بنگاههای صنفی کوچک و بزرگ و توسعه صادرات غیرنفتی منجر خواهد شد.

رییس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اصناف در نظام اقتصادی و سیاسی کشور داری جایگاه ویژه ای هستند و در سه سال گذشته تلاش های زیادی برای ایجاد تعامل فی مابین اصناف و کارگزارن نظام صورت گرفته است و باید پذیرفت با وجود همه تلاش های انجام شده هنوز اصناف به جایگاه واقعی خود نرسیده اند .

وی تاکید کرد: آهن فروشان بهترین و اصلی ترین سرمایه های اقتصادی کشور هستند و نقش مهمی را در تولید ، توزیع و خدمات فنی ایفا می کنند.

فاصلی گفت: حل برخی از مشکلات در دست دولت نیست و مربوط به قوانین است که لازم است اصلاح شود.




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/169/اصلاح-قانون-مالیات-بر-ارزش-افزوده-به-نفع-اصناف،-کارآفرینان-و-دولت-است/