تاریخ : دوشنبه، 4 بهمن ماه، 1395
موضوع : اخبار

۲۵۸ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در آذر ماه انجام شد

تعداد کل بازرسی ها از صنوفِ سراسر کشور در آذر ماه سال جاری  ۲۵۸ هزار و ۱۴۹ فقره بود که توسط بازرسان اتاق های اصناف انجام شده است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، بازرسی های انجام شده منجر به تشکیل ۱۳ هزار و ۵۳۱ پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال شد که پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.

همچنین در آذر ماه امسال ۹ هزار و ۹۳۰ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد آن مربوط به بخش خدمات بود.

از مجموع شکایات دریافتی  ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۰ درصد تلفنی و  ۲۸ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

این گزارش حاکیست: پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان ۹ هزار و ۵۵۷ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.

همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی،  ۳۷ درصد متخلف،   ۲۸ درصد غیرمتخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است.

مطابق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته آذر ماه امسال در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ وگوشت مرغ  و در بخش خدمات ، مربوط به  مشاوران املاک و آرایشگران بود.

همچنین بیشترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب بود./م/




منبع این مقاله : :پرتال اتحادیه صنف خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد مقدس
آدرس این مطلب : http://ekt-m.ir/13/۲۵۸-هزار-فقره-بازرسی-از-صنوف-کشور-در-آذر-ماه-انجام-شد/