رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: هدف کمپین حمایت از پوشاک ایرانی، تولید هر چه بهتر لباس فاخر ایرانی است که اعضای اتحادیه صنف تولید کنندگان پوشاک ایرانی این توانایی را دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، ابوالقاسم شیرازی در کنفرانس خبری کمپین حمایت از تولید پوشاک داخلی افزود: در راستای تشکیل کمپین حمایت از تولید پوشاک داخلی تعداد زیادی از اعضای تحت پوشش اتحادیه برای همکاری با این کمپین اعلام آمادگی کرده اند و مرکز پژوهش های اتحادیه این اعضا را شناسایی کرده است.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کمپین تولید هر چه بهتر لباس ایرانی با جذابیت، کیفت بالا و قیمت مناسب است که در اختیار ایرانیان قرار خواهد گرفت ضمن اینکه تاکنون قشرهای زیادی از مسئولان و مردم از جمله هنرمندان و ورزشکاران و قهرمانان ورزشی حمایت خود را از کمپین پوشاک ایرانی اعلام کرده اند.
شیرازی اظهار کرد: برای ارائه بهتر تولید داخلی، خدمات و عرضه پوشاک بر اساس دانش روز برنامه ریزی کرده ایم و بر این اساس تفاهم نامه های دانش بنیان با دانشگاههای مختلف امضا شده که حضور دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز موید همین موضوع است.
وی افزود: در راستای تشکیل کمپین حمایت از تولید پوشاک داخلی از هنرمندان و ورزشکاران نیز دعوت به عمل آمده تا در بخش تئاتر و نمایشنامه وسریال و همچنین برنامه های ورزشی با اتحادیه همکاری داشته باشند و با استفاده از پوشاک تولید ایرانی در زمینه ذوق و انگیزه مصرف کننده ایرانی برای مصرف پوشاک ایرانی همکاری کنند.
شیرازی تصریح کرد: کارشناسان کارگروه مد و لباس و مرکز پژوهش های اتحادیه برای احیای تولید داخلی و ایجاد رویکردهای نوین خیلی تلاش کرده اند و طرح های بسیار خوبی را به دولت ارائه دادند که از همه آنان تشکر میکنم. از زمانی که زنگ اقتصاد مقاومتی به صدا در آمده، رسانه ها همیشه همراه بوده اند و از نمایندگان مجلس نیز که همیشه همراه با اصناف و صنف پوشاک در مقابله با کالای قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی همکاری کرده اند، قدردانی می کنم.
در ادامه ، محمدجواد صدق آمیز رئیس مرکز پژوهش های اتحادیه پوشاک تهران گفت: از حدود سه سال گذشته تاکنون اقدامات موثری در حمایت از تولید پوشاک ایرانی در مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک آغاز شده است. بحرانی که امروز در بازار داخلی درگیر آن هستیم مانند رکود، کاهش قدرت خرید مردم از یک سو و آسیب دیدگی اعتماد مردم نسبت به تولید داخلی از سوی دیگر برای تولید کنندگان داخلی مشکل ایجاد کرده ؛ از این رو مرکز پژوهش های اتحادیه برای جبران این مسئله راهکارهایی را تدوین و ارائه کرده است.
وی افزود: در گام اول عدم اتکای مطلق به بازار داخلی پوشاک کشورمان بوده است که در حقیقت یکی از مهمترین چالش های بزرگ بوده که با برنامه سازماندهی شده تلاش کردیم تا در صحنه های بین الملی پوشاک نقش خودمان را داشته باشیم و هدف گذاری کنیم و برای ۱۵ سال آینده برنامه ریزی داشته باشیم.
اکنون در نقطه خوبی از اجرای برنامه هایمان هستیم و در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای مستعد داخلی تجهیز شده و در حال تولیدات بین المللی هستند که امیدواریم این واحدها روند رو به توسعه خودشان را حفظ کنند.
صدق آمیز اظهار کرد: نکته دوم امنیت اعتماد مردم به تولیدات داخلی است. این نکته مهم است که تولیدات پوشاک ایرانی شایستگی لازم را برای مصرف را دارند. ما تنها با نگاه ترحم آمیز برای خرید پوشاک ایرانی موافق نیستیم؛ قطعا پوشاک و تولیدات ایرانی این شایستگی را دارند که بتوانند نیاز مصرف داخلی را به بهترین وجه ممکن برآورده کنند.
وی افزود: ما در مورد پوشاک تن مان که ۷ هزارسال تاریخ پشت سرآن است حرف می زنیم؛ توانمندی، خلاقیت و نبوغ ابتکار و اراده فولادی ایرانی کشور را پشت سر آن داریم . همچنین بازار ارزشمند ۸۰ میلیون نفری و درآمد ۱۵ میلیارد دلاری و از طرف دیگر ۶۵۰ میلیون نفر جمعیت کشورهای همسایه ایران هست که همه اینها فرصت ارزشمندی را برای تولید ایرانی فراهم میکنند که صنعت پوشاک ایران توانمندی پاسخ به همه این فرصت ها را دارد .
صدق آمیز افزود: همچنین در تلاش هستیم تا با انتقال استانداردها ، مکانیزم ها و تکنولوژی ها فرایند بهره وری اقتصادی و ارتقای سطح کیفی پوشاک کشور را بالا ببریم و در گام سوم همراهی دولتمردان ، مجلس و دولتی را خواستار هستیم که با رفع موانع تولید و کاهش هزینه های تولید و تسریع چرخه تولید و اصلاح قوانین دست و پا گیر رونق و توسعه را به بازار داخلی باز گردانیم.
مشاور علمی اتحادیه پوشاک تهران نیز در این کنفرانس خبری گفت: اتحادیه پوشاک تهران نخستین اتحادیه دانش بنیان کشور است و لازم است تمام اتحادیه ها و اصناف با علم روز همراه شوند.
احمدیان افزود: سالها گذشت تا ثابت شود که هم علم خوب است و هم ثروت و علمی خوب است که به ثروت منتج شود و ثروتی ارزشمند است که همراه با شیوههای علمی احصا شود .
وی تصریح کرد: اتحادیه پوشاک تهران با بهره گرفتن از دانشمندان و نخبگان در حوزهای مختلف در زمینه های زنجیره تولید، فروش و بازاریابی از انواع ساختارهای تخصصی در این عرصه استفاده کرده و با رویکرد علمی خاص موضوع قاچاق کالا و تولیدات نامطلوب و زنجیره های معیوب در این حیطه را شناسایی کرده است که در راستای بهبود آن گام هایی برداشته شده اما باید بیشتر تلاش شود.
احمدیان ادامه داد: امروز در دنیا با رویکرد دانش بنیان ثروت ها از درون زمین تغییر مکان داده و ثروت ها از زیر زمین به درون مغزها حرکت کرده اند؛ لذا واقعا حلقه مفقوده مبارزه با قاچاق کالا و اصلاح تولید ایجاد ساختارهای علمی است.
وی افزود: اتحادیه پوشاک کار بزرگی را در زمینه اقتصاد دانش بنیان انجام داده و در این راستا تفاهمنامه همکاری در زمینه های مختلف با چند دانشگاه معتبر علمی و کاربردی ، پیام نور و فنی و حرفه ای امضا کرده است . این اتحادیه از حالت تکنولوژی متوسط به سمت “های تک” و تکنولوژی های روز در حرکت است و در این زمینه از همه دانشمندانی که در اقصی نقاط کشور تمایل به همکاری دارند، دعوت به عمل می آوریم .
احمدیان گفت: به زودی کمپین دانشگاهی راه اندازی خواهد شد تا همه در این زمینه نظر بدهند و کل چرخه پوشاک را با نظرهای علمی عیب یابی کنند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود .
وی افزود: با نظر ریاست دانشگاه علمی و کاربردی تهران با توجه خدمات ارزشمند اتحادیه پوشاک در راستای دانش بنیان کردن اتحادیه، اتحادیه پوشاک به عنوان نخستین اتحادیه و صنف دانش بنیان کشور انتخاب شده که این اتحادیه از نخبه ترین و برجسته ترین اندیشمندان علمی در حوزهای مختلف دعوت به همکاری کرده که امید است الگویی برای دیگر اتحادیه های صنفی باشیم .
ارسال شده در مورخه : چهارشنبه، 24 خرداد ماه، 1396 توسط
admin